Bijzondere Nederlanders delen hun ‘lessen voor een rijker leven’ in podcastserie

InsingerGilissen en We Are Pi belichten rijkdom op een gedurfde manier

Amsterdam, 20 september – Private bank InsingerGilissen lanceert vandaag de podcastserie ‘Lessen voor een rijker leven’. Verrassend, ontroerend en boeiend. De serie maakt onderdeel uit van een geïntegreerde campagne ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde ideeënbureau WE ARE PI.

WE ARE PI ontwikkelde de podcasts en campagne samen met BNR als redactioneel partner, met Thijs Lindhout als host en als gasten Hedy d’Ancona, Adriaan van Dis, Glenn Helder, Zarayda Groenhart, Wilco van Rooijen en Frédérique Spigt. Met Monique van de Ven wordt dit najaar een podcast opgenomen. Deze aflevering komt als laatste in de serie, in december, voor het publiek beschikbaar. De campagnemix kwam tot stand in nauwe samenwerking met mediabureau Zigt.

De podcastserie draait om de figuurlijk betekenis van het begrip rijkdom. Wat maakt dat je een rijker leven kunt leiden? En als je terug zou gaan in de tijd, welke lessen zou je jezelf geven voor een rijker leven?

“Als je er écht voor wilt gaan en je bent niet bereid om ervoor te sterven, dan zit het niet diep genoeg.”

Wilco van Rooijen, bergbeklimmer

“Wees niet zo bang. Steek je tong uit naar zekerheid en fatsoen. Vertrouw op jezelf.”

Adriaan van Dis, schrijver

“Welke keuzes kan ik maken in het leven die leiden tot meer tijd?”

Zarayda Groenhart, entrepreneur

Advies zoals dit geven de gasten in openhartige aan zichzelf geschreven brieven. Deze brieven vormen de rode draad voor de podcastinterviews.

Hqdefault

Medewerking van Nederlandse iconen

Markante persoonlijkheden hebben inspirerende brieven aan zichzelf geschreven en lezen eruit voor tijdens hun gesprek met host Thijs Lindhout. Wijze lessen voor het leiden van een rijker leven. Ieder individueel gesprek vormt de inhoud voor een podcastaflevering van 20 à 30 minuten.

Beeldmateriaal geeft verdere kleur

Ter ondersteuning van de podcastserie heeft WE ARE PI in samenwerking met Bill Tanaka een reeks foto’s en video’s ontwikkeld. Daarin ontmoeten de podcastgasten hun jongere ik en delen ze levenslessen. Het verleden komt tot leven en de jongere ik wordt tastbaar.

Podcastserie komt op meerdere platformen tot leven

De serie is ontwikkeld samen met BNR en kan worden beluisterd op The iTunes Store, Soundcloud, Spotify, bnr.nl/brandstories en insingergilissen.nl/podcast.

Live audience opname: podcast met Monique van de Ven

Om extra aandacht op de podcastserie te vestigen, vindt op 6 oktober een besloten event plaats op het hoofdkantoor van InsingerGilissen. Thijs Lindhout gaat on stage het gesprek aan met actrice Monique van de Ven over haar levenslessen. Dit gesprek is de laatste aflevering in de podcastserie.

Podcastgasten

Adriaan van Dis schrijver - 19 september live

Zarayda Groenhart - Entrepreneur - 19 september live

Glenn Helder - drummer / voetbalspeler - 3 oktober

Frédérique Spigt - angeres - 17 oktober live

Hedy d'Ancona - voormalig minister - 31 oktober live

Wilco van Rooijen - bergbeklimmer- 14 november live

Advertentiemateriaal

Films:

De podcastafleveringen

Adriaan van Dis deelt zijn lessen voor een rijker leven

Zarayda Groenhart deelt haar lessen voor een rijker leven URL: https://www.bnr.nl/podcast/lessenvooreenrijkerleven/10387646/zarayda-groenhart-deelt-haar-lessen-voor-een-rijker-leven Gaat live op: 19-09-19

Glenn Helder deelt zijn lessen voor een rijker leven URL:https://www.bnr.nl/podcast/lessenvooreenrijkerleven/10387563/glenn-helder-deelt-zijn-lessen-voor-een-rijker-leven Gaat live op: 03-10-19

Frédérique Spigt deelt haar lessen voor een rijker leven URL:https://www.bnr.nl/podcast/lessenvooreenrijkerleven/10387562/frederique-spigt-deelt-haar-lessen-voor-een-rijker-leven Gaat live op: 17-10-19

Hedy D’Ancona deelt haar lessen voor een rijker leven URL:https://www.bnr.nl/podcast/lessenvooreenrijkerleven/10387564/hedy-dancona-deelt-haar-lessen-voor-een-rijker-leven Gaat live op: 31-10-19

Wilco van Rooijen deelt zijn lessen voor een rijker leven URL:https://www.bnr.nl/podcast/lessenvooreenrijkerleven/10387565/wilco-van-rooijen-deelt-zijn-lessen-voor-een-rijker-leven Gaat live op: 14-11-19

Over InsingerGilissen

InsingerGilissen is een private bank die haar cliënten en de generaties na hen op een effectieve en onafhankelijke manier begeleidt in het nemen van belangrijke beslissingen op het vlak van hun vermogen. En dat gedurende iedere fase in hun leven. InsingerGilissen richt zich op vermogende particulieren, families, stichtingen en verenigingen. Naast (duurzaam) vermogensbeheer en beleggingsadvies biedt zij een breed palet aan private bankingdiensten, waaronder financiële planning, estate planning en kredietverlening. InsingerGilissen maakt onderdeel uit van het boutique netwerk van private banks, KBL European Private Bankers. Meer informatie: www.insingergilissen.nl.

.

Over WE ARE PI

WE ARE PI is een ‘Ideas Company’ gevestigd in Amsterdam en opgericht in 2011. Haar motto is ‘Never Settle’. Dit vormt het uitgangspunt voor geïntegreerde creatieve strategieën en innovatieve platformen voor cliënten zoals Heineken, LEGO, TED Conferences, Intersport, Nikon, Redbull, Desigual, Nike en InsingerGilissen. Meer informatie: Www.wearepi.com.

Over WE ARE Pi

We Are Pi is an award winning Creative Innovation Consultancy that partners with clients to build brands worthy of thriving in changing times by initiating transformation programs. We Are Pi Client partners include Amazon, Nike, IDFA, Heineken, Intersport, Pepsico and Patagonia. We Are Pi was named Small Agency of the Year 2018, 2019 and 2020 by Creative Pool and Ad Age.

We Are Pi cultural research platform, New Society Rules, helps brands navigate cultural change. We Are Pi content arm, Pi Studios, produces ground breaking stories about cultural change. We Are Pi is proud sponsor of Black Strat, Plus Plus One and Creative Jam Session.